Left direction
spot_mono

Pierre Restany,  Bertini le néo-classique,  ed. Kamer, Paris, 1957

Pierre Restany e Franco Russoli,   Bertini,  ed. Galleria Blu, Milano, 1957

Lasse Söderberg,  Gianni Bertini, ed. Lunds Kunsthall, Lund, 1961

Jean-Clarence Lambert,  Peinture et dithyrambe,  ed. Mercure de France, Paris, 1962

Pierre Restany,  Bertini, ed. Musée de Poche, Paris, 1962

Jean Dypreau,  La vie illustrée de Bertini,  ed. Palais des Beaux-Arts, Bruxelles, 1963

René de Solier,  Bertini, ed. Giraud, Paris, 1963

Pierre Restany, Bertini,  ed. Stefanoni, Lecco, 1966

Piero Albertoni, Identikit,  ed. Castelli e Rosati, Milano, 1969

Guido Ballo,  Bertini, ed.  G.Prearo, Milano, 1971

Gérald Gassiot-Talabot,  La Mecque du mec,  ed. Galerie du Seine, Paris, 1972

Daniela Palazzoli,  Bertini, ed. Galleria Annunciata, Milano, 1975

Gillo Dorfles e Tommaso Trini,  Abbaco,  ed. La Margherita, Roma 1979

Italo Mussa , Abbaco e un percorso, ed. Planetario, Trieste, 1981

Italo Mussa,  Bertini fra cronaca e poesia, ed. Vanessa, Milano, 1982

Anne Tronche,  Rétrospective Bertini,  ed. Centre National des Arts Plastique,  Paris, 1984   

Flavio Vangeli,  Bertini, ed. Punto e Linea, Milano, 1987

Angela Vettese,  Bertini, ed. Bellora, Milano, 1990

Anne Tronche,  Gianni Bertini, rétrospective,  ed. Galerie Thorigny, Paris, 1991

Daniela Palazzoli,  Per non dimenticare, ed.Galleria Annunciata, Milano, 1991

Daniela Palazzoli, Bertini – giornale di bordo di un caporale di giornata, ed. Galleria Annunciata, Milano,1991

Denis Chevalier  e  Pierandrea Casati,  Bertini – Frammenti di una vita,  ed. Galleria Elleni, Bergamo, 1992

Luciano Caprile,  Bertini, ed. Agrifoglio, Milano, 1993

Pierre Restany,  Bertini – Rotella  Una vita per l’arte,  ed. Quadreria, Milano, 1997

Lara Vinca-Masini,  Bertini. Percorsi,  ed. Giunti, Firenze, 2000

Luciano Caprile, Gianni Bertini anni ’50, ed. Cardelli e Fontana, 2000

Martina Corgnati,  Gianni Bertini. Percorsi,  ed. Prearo, Pisa, 2002

Dominique Stella,  La schiuma del tempo/L’ecume du temps, ed. Mudima, Milano, 2004

Ilaria Bignotti,  Gianni Bertini – Immagini del tempo,  ed. Colossi arte contemporanea, Chiari (Bs), 2006

Luciano Caramel e Emma Zanella,  Bertini Opere1948-1952, Silvana Ed., 2006

Andrea Poleschi, Gianni Bertini. Percorsi e ricorsi, ed. Poleschi Arte, Milano 2007


carnevale_sito
Cries - I Gridi Leo Castelli can be well satisfied with Gianni Bertini's “Historic Cries”, p...
spot
2nd  Mec-Art Manifesto   Contemporary artistic life is dominated by a capital fact: by then eve...
1991_-_diurnal
Extract from "Le Diurnal" Paris, vendredi 4 novembre 1988 J'ai déjeuné chez des amis. En s...
shooting_bertini_sito
Our tale begins immediately after World War II. Paris at that time was still – despite the inter...
bertini-ritratto2
There are no translations available.             da "L'Unità" - sabato 10 luglio 2010 ...
pierre1
There are no translations available.             Salve Gianni, tu mi hai aiutato a vi...
spot_bertini
There are no translations available.                     una conversazione con ...
PICT0027
There are no translations available. GIANNI BERTINI Galleria d'Arte della Città di Žilina, ...
Post-IG copia
There are no translations available.     Gianni Bertini. Identikit 100a cura di Frances...
Right direction
Altre opere
Articles and books written by Gianni Bertini PDF Print E-mail
Benevola risposta a G. Casini, in “La Gazzetta”, Livorno, July 1947
A proposito dell'Astrattismo, in “La Gazzetta”, Livorno, 14th April1948
Gli astrattisti hanno soppresso l'uomo di Kafka, in “E chi non sa, su' danno”, n.9, Pisa, September 1949
Prologo per un’arte attual, ed. del Cavallino, Venice 1950
Beniamino Jappolo, in “E chi non sa su' danno”, XIX, n.11-12, Pisa, December 1950
Il bello come categoria infinita, in “Numero”, III, I, Firenze, January 1951
Le esplosioni, (exhibition catalogue), Galleria Numero, Florence, 1951
Mostre milanesi, in “Numero”, III, Firenze, January 1951
W Manzoni, (exhibition catalogue) Galleria del Naviglio, Milan, March 1951
Kandinskij passa ancora col peso della sua personalità, in “Numero” III, 2, Florence, March 1951
Amici della Francia, (exhibition catalogue), Galleria Tridenti Pozzi, Milan, April 1951
Ferdinando Chevrier, (exhibition catalogue), Galleria Salto, Milan, May 1951
Gianni Bertini. Epilogo per un'arte attuale, Ed. Cavallino, Venice, 1951
Esposizioni a Milano, in “Numero” III, 3-4, Florence, October 1951
Prologo per un'arte attuale, Ed. Cavallino, Venice 1951
Autopresentazione, (exhibition catalgoue), Galleria San Fedele, Milan,1951
Per Atanasio Soldati, in “Numero”, Florence, October 1953
Pour parler et pour cause, ed. Castel Rose, Paris, 1962
Dalla mec-art alla lavorazione in serie, in “Essere“ n.4, Milan
Pensieri liBertini, ed. Castelli e Rosati, Milan, 1968
La mec-art, in “Essere” n.6, Milan
Fort Boyard, ed. Il Punto, Torino 1970
Oppure, ed. Il Punto, Torino, 1970
Gianni Bertini e Sarenco, in “Lotta poetica”, n.1, June 1971lotta_poetica_sito
Comunicazioni interdisciplinari, in “Lotta poetica”, n. 2 July 1971
Il Bertini Sbertinizzato, in “Lotta Poetica”, n.9, February 1972
In "L’humidité", (numero speciale della rivista) Paris, 1973
4 dozzine del Burchiello, ed. Castelli e Rosati, Milan, 1974
E ancora, ed. Art-Press, Torino, 1976
Ricominciare dall'a b c. Abbaco o esemplarismo, ed. Castelli e Rosati, Milan, 1978
Bertini. Identikit 2, Nansola (Genova), 1984
I giorni e gli artisti. Agenda, Puntoelinea, Milan, 1987
Il Diurnale – un anno e un giorno, ed. Punto e Linea, Milan, 1990
Bertini. Identikit 3, ed. castel Rose, Paris, 1990
Le diurnal, ed. Castel Rose, Paris, 1992
Birichinazzi. L'abate di Bargone, ed. del Battibecco, Nansola (Genova),1993 (livre d'artiste)
Il pidocchierie, ed. del Battibecco, Nansola (Genova),1993 (livre d'artiste)
L’educando, ed. Mudima, Milan, 1997
Mes longues nuits, ed. Castel Rose, Paris, 1998

 
Illustrated books, scenographies and movies PDF Print E-mail

R. Fitzgerald, Ombra di primavera, ed. Triangolo, Milan 1958
(limited edition of 310 exemplars with 4 clichés of which 10 ex. with original drawing)

Alain Bosquet, Danse mon sang, ed. G. Fall, Paris 1959
(original illustrated edition with 4 original litographs and litographed cover. Limited edition of 75 numbered exemplars and 25 ex. on vélin de Rives)

Jean-Jacques Lévêque, Douves, ed. P.A.B., Alès 1959
(edition with 10 original engravings on wood. Limited edition of 44 exemplars of which 4 with a suite)

Jean-Clarence Lambert, La fin de la rassemblance, ed. Miracoli, Pisa 1959
(edition with 8 offset illustrations and cover. Limited edition of 100 exemplars on butcher's paper)

E. Sanguineti, Erotopaegnia, Paris 1960

Pierre André Benoit, Aller, ed. P.A.B., Alès 1960
(Edition of 5 etchings. Limited edition of 50 exemplars of which 10 with a double suite and a bounced engraving)

Pierre André Benoit, Advenu, ed. P.A.B., Alès 1960
(Edition of 1 original engraving on wood. Limited edition of 40 exemplars on Rives)

Henri Kréa, Round about midnight, ed. P.A.B., Alès 1961
(Edition of one etching. Limited edition of 50 exemplars of which 10 with a double suite)

Pierre André Benoit, Eclatement, ed. P.A.B., Alès 1961
(edition of 3 black and white burin engravings. Limited edition of 45 exemplars of which 5 with a coloured suite)

Pierre André Benoit, Posté de…, ed. P.A.B., Alès 19611962_pour_parler_sito
(edition of one decorated stamp. Limited edition of 16 exemplars. Printed on vélin de Rives)

Francis Picabia, Laissez déborder le hazard, ed. P.A.B. , Alès 1962
(edition of an original etching. Limited edtion of 29 exemplars of which 10 with a change in original etching and a bounced board. Printed on vélin de Rives)

Lasse Söderberg, Nuptiales, ed. J.P. Oswald, Paris 1962
(edition of 5 original edition of which 2 in colours and the printed etching cover. Limited edition of 3 exemplars on japanese nacré with a double suite)

Gianni Bertini, Pour parler et pour cause, ed. Castel Rose, Paris 1962
(edition of 13 original etchings of which 8 in colours and the etching cover printed with an engraving. Limited edition of 6 exemplars on japanese nacrè with 15 etchings and 24 exemplarss on véline de Rives of which 12 with 15 etchings)

Read more...